Det pratas extremt mycket om AIK

2017.12.20, kl 10:02
Vi är överallt sjungs det ofta från läktarplats när AIK spelar både på hemma- och bortaplan. AIK som varumärke är också överallt visar en färsk undersökning som Sveriges Annonsörer och medieanalysföretaget M-Brain gjort.
Mest-omnämnda-varumärken-2017

Mätningen gick ut på hur många gånger som varumärket omnämnts i svenska redaktionella och sociala medier under 2017. På plats 1 till 4 hittar vi de sociala varumärkena Facebook, Twitter, Instagram och Youtube, men på femte plats före bland annat stora aktörer som Google, Volvo och Ikea hittar vi AIK som enda idrottsklubb på topp 100-listan.

I februari 2017 genomförde tidningen Sport & Affärer genom undersökningsföretaget Demoskop en undersökning hos svenska folket om vilka idrottsklubbar som de ansåg har det starkaste varumärket och för andra året i rad var AIK föga förvånande även där i topp, läs mer på denna sida.

Läs mer om undersökningen från Sveriges Annonsörer och M-Brain på denna sida.

Text: AIK Fotboll

Huvudpartners

Ligapartners dam

Affärspartners

Samhällspartner

Välgörenhetspartner

© AIK Fotboll 2024

Sök på AIK Fotboll