Hur du kopplar biljetter/årskort till AIK+

Steg för steg-guide för hur du kopplar dina biljetter och årskort till AIK+.
Steg 1
Det första som krävs för att få dina biljetter och årskort i mobilen är att du har appen AIK+ nedladdad – samt ett aktivt konto. Det krävs inte ett premiumabonnemang för att få ta del av biljettfunktionen, däremot får man massor av annat spännande innehåll som premiumabonnent.
Apple-användare? Ladda ner appen gratis här.
Android-användare? Ladda ner appen gratis här.
Eller sök på “AIK plus” där du vanligtvis hittar dina appar
För att kunna se dina biljetter och årskort i AIK+ behöver du ladda ner den senaste uppdateringen av appen. Se till att du har den senaste uppdateringen via din applikationsplattform, som till exempel Apple Store.
Steg 2
För att aktivera funktionen behöver E-postadressen i AIK+ vara samma som den du har på ditt AXS-konto.
Du ser vilken E-postadress som du använt till via AXS.
Gå till ”Ditt konto” och klicka sedan in dig via ”E-post”.

Steg 3
Stämmer din E-postadress i appen AIK+ överens med den du har kopplad till ditt AXS-konto så kommer ditt årskort och/eller biljetter att dyka upp under ”Profil” i appen.
Klicka på ”Visa” för att få upp en QR-kod, den här koden används vid inskanning till AIK Fotbolls hemmamatcher.

Steg 4
Ser du inte dina biljetter eller årskort under "Profil" så finns det vanligtvis tre orsaker till detta. Vänligen säkerställ att du gjort samtliga steg nedan.
Uppdatera AIK+ till den senaste versionen.
Säkerställ att du är inloggad med samma E-postadress i AIK+ som är kopplat till ditt AXS-konto.
Verifiera din E-postadress i appen AIK+. Detta görs under under "Inställningar" – "Redigera profil". I bilden visas visas hur det ser ut om du inte har verifierat din E-post. Säkerställ att det är korrekt E-post, klicka på "Bekräfta" och bekräfta sedan via mailet som kommer till din E-post.
Starta om appen AIK+.

Steg 5
Om du fortfarande inte ser dina biljetter eller årskort under ”Profil”, även fast du har:
Verifierat din E-post.
Säkerställt att din E-post i appen stämmer överens med den som du ser via AXS.
Säkerställt att du har den senaste uppdatering av appen.
Då hänvisar vi till hjälpcentret i AIK+.
Klicka på kugghjulet längst upp till höger
Klicka sedan på ”Hjälp”-knappen.
Nu kan du skicka ett felmeddelande till hjälpcentret.
