Hoppa till innehåll

Hur du kopplar biljetter/årskort till AIK+

Steg för steg-guide för hur du kopplar dina biljetter och årskort till AIK+.

Steg 1

Det första som krävs för att få dina biljetter och årskort i mobilen är att du har appen AIK+ nedladdad – samt ett aktivt konto. Det krävs inte ett premiumabonnemang för att få ta del av biljettfunktionen, däremot får man massor av annat spännande innehåll som premiumabonnent.

För att kunna se dina biljetter och årskort i AIK+ behöver du ladda ner den senaste uppdateringen av appen. Se till att du har den senaste uppdateringen via din applikationsplattform, som till exempel Apple Store.

Steg 2

  • För att aktivera funktionen behöver E-postadressen i AIK+ vara samma som den du har på ditt AXS-konto.

  • Du ser vilken E-postadress som du använt till via AXS.

  • Gå till ”Ditt konto” och klicka sedan in dig via ”E-post”.

Steg 3

  • Stämmer din E-postadress i appen AIK+ överens med den du har kopplad till ditt AXS-konto så kommer ditt årskort och/eller biljetter att dyka upp under ”Profil” i appen.

  • Klicka på ”Visa” för att få upp en QR-kod, den här koden används vid inskanning till AIK Fotbolls hemmamatcher.

Steg 4

Ser du inte dina biljetter eller årskort under "Profil" så finns det vanligtvis tre orsaker till detta. Vänligen säkerställ att du gjort samtliga steg nedan.

  • Uppdatera AIK+ till den senaste versionen.

  • Säkerställ att du är inloggad med samma E-postadress i AIK+ som är kopplat till ditt AXS-konto.

  • Verifiera din E-postadress i appen AIK+. Detta görs under under "Inställningar""Redigera profil". I bilden visas visas hur det ser ut om du inte har verifierat din E-post. Säkerställ att det är korrekt E-post, klicka på "Bekräfta" och bekräfta sedan via mailet som kommer till din E-post.

  • Starta om appen AIK+.

Steg 5

Om du fortfarande inte ser dina biljetter eller årskort under ”Profil”, även fast du har:

  • Verifierat din E-post.

  • Säkerställt att din E-post i appen stämmer överens med den som du ser via AXS.

  • Säkerställt att du har den senaste uppdatering av appen.

Då hänvisar vi till hjälpcentret i AIK+.

  • Klicka på kugghjulet längst upp till höger

  • Klicka sedan på ”Hjälp”-knappen.

  • Nu kan du skicka ett felmeddelande till hjälpcentret.