– Med sina ledaregenskaper och breda erfarenhet kring digital marknadsföring är Tobias en högst naturlig kandidat till rollen. Den strategiska utvecklingen av AIK Fotbolls digitala kanaler har under Tobias ledning gett klubben en topposition inom Skandinavien på området. Vi är mycket glada över att han nu vill ta nästa steg och ta ansvaret som ny Kommunikationschef, säger Fredrik Söderberg, Vice klubbdirektör AIK Fotboll.
– Jag är jättestolt och förväntansfull över att ha fått det här förtroendet. Intresset för AIK Fotboll är enormt vilket gör kommunikationsarbetet både komplext och fyllt av möjligheter. Jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor på Sportkontoret stärka AIK Fotboll genom kommunikation som är korrekt, engagerande och värdefull för våra viktigaste intressenter, våra medlemmar, supportrar och samarbetspartners, säger Tobias Larsson.
44-årige Tobias Larsson, född den 13 april 1976 i Upplands Väsby, har arbetat på AIK Fotboll sedan 2012 och har bland annat en bakgrund som klubbens förste SLO sedan införandet av tjänsten. Tobias kommer i sin nya roll att leda AIK Fotbolls kommunikationsavdelning och därigenom ansvara för klubbens samlade externa kommunikation och marknadsföring.