– När man tar sig en kaffe på sportkontoret, ser en AIK-rollup på något arrangemang eller använder handsprit på AIK-mark så kan man tänka att Kappex varit delaktiga, säger Alexander Salinas, en av grundarna till Kappex.
Kappex AB är från och med årsskiftet en viktig del i AIK Fotbolls vardag.
– Vi har sedan vi startat Kappex haft en vision att så småningom få vara en del utav AIK. Så när Stefan Jonasson ringde vid årsskiftet och ställde frågan kring vårt intresse så fanns det ingen tvekan, säger Alexander Salinas som är en av två grundare till Kappex.
– AIK Fotboll betyder enormt mycket för oss. Personligen så är vi supportrar sedan en lång tid tillbaka och följt laget under många år. Samtidigt som vi företagsmässigt hoppas kunna få möjligheten att dels skapa relation, men även skapa affärer och växa tillsammans med övriga nätverkspartners inom AIK-familjen, säger han.
Kappex syfte och mål är att skapa en affärsmiljö för sina kunder, så att dess medarbetare ska kunna fokusera på kärnverksamheten.
– Utmaningarna för 2020 går egentligen hand i hand med våra möjligheter. Vi växer i en snabb takt och som alla snabbt växande bolag kommer vi försöka att hantera detta på ett sätt som inte påverkar den nuvarande kvalitén i vår tjänst. Det viktigaste för oss är att ha en stabil grund innan vi rustar upp för nytt. Kundnöjdhet och långsiktiga relationer är några utav våra ledord, säger Alexander Salinas.
Avslutningsvis – vem är er favoritspelare i AIK?
– Nisse Johansson kommer alltid vara en favorit. Det finns inte många spelare kvar med det hjärta som han visat klubben. Otroligt spännande att nu även kunna samarbeta med honom utanför planen.
Är du en företagare som vill veta mer om affärsnätverket? Fyll i formuläret på den här sidan så blir du kontaktad av AIK Fotbolls säljteam.