2018.02.27, kl 16:39

AIK Fotboll utmanar AIK Fotboll

Det finns en känsla och en samsyn som vuxit fram under en tid bland oss som är det officiella AIK Fotboll. Vi har sett stora utmaningar och talat om dem. Vi har skaffat oss tydliga bilder av dessa utmaningar och även om de flesta kommer rakt framför oss så har vi även ett antal som vi skapat själva och ur den historia vi är en liten del av.

tf VD Håkan Strandlund:

“Vi går in i 2018 med en mycket stark ekonomi. Vi har lämnat tvister bakom oss och har nu ett mycket väl fungerande samarbete med den nya arenaoperatören vilket kommer att märkas på våra matcharrangemang. Vi ser en mycket positiv utveckling inom såväl marknad som årskort och merchandise”

 

SOLNA, SWEDEN - OCTOBER 26:  General view before the Allsvenskan match between AIK and IFK Goteborg at the Friends arena on October 26, 2015 in Solna, Sweden.  (Photo by Nils Petter Nilsson/Ombrello/Getty Images)

2018 är året då vi vill utmana allt omkring oss. Det som förväntat är emot oss och framför oss, men också det som är med oss och bakom oss. Att utmana motstånd är att ta ett första kliv. Att utmana sig själv är att ha modet att låta sig utsättas. Att utmana mönster och historia är att se vägen framåt. Att utmana är att ta medvetna steg från det som var till det som kan bli.

171023 AIK:s Rasmus Lindkvist och Malmš FFs Markus Rosenberg under fotbollsmatchen i Allsvenskan mellan Malmš FF och AIK den 23 oktober 2017 i Malmš.
Foto: Petter Arvidson / BILDBYRN / kod PA / 91878

Sportchef herr Björn Wesström:

“Herrlagets trupp är byggd för att utmana en högre nivå. 2018 har i spelar- och ledartruppen kompetens, spets, bredd, konkurrens och kontinuitet som gör att våra drömmar känns möjliga att nå”

Sportchef Dam Christer Lundin:

“Vi upplever att vi skapat goda förutsättningar i vår verksamhet som utmanar oss till att under året vara där AIK:s damverksamhet ska vara, d v s spel i Damallsvenskan 2019. Det är nu upp till oss ledare och spelare att anta och acceptera den utmaningen”

Det enda sätt att göra det med effekt är tillsammans. Vi från AIK Fotboll har känt det länge. Vi har känt det i platsen som vi befinner oss på. Vi har känt det i människorna som är omkring oss. Vi har känt det i det exakta tillfället som vi befinner oss i. Vi har känt en styrka i vår självbild som bottnar i att vi gör saker rätt.

140813 AIK:s Nabil Bahoui jublar efter 1-0 under fotbollsmatchen i Allsvenskan mellan AIK och DjurgŒrden den 13 augusti 2014 i Stockholm. 
Foto: Johanna Lundberg / BildbyrŒn / 135187

tf VD Håkan Strandlund:

“För AIK Fotboll är detta en vision som vi nu har lyckats förverkliga med hjälp av våra partners. Den nya placeringen i arenans entré kommer att bidra till en förhöjd upplevelse för våra matchdagsbesökare där samtliga, oavsett hur man har tagit sig till arenan, enkelt når butiken såväl före som efter matchen”

AIK SHOP

 

VD Stockholm Live Marie Lindqvist:

“Vi är glada över att vi tillsammans med AIK Fotboll har hittat en bra lösning för AIK Shop i deras hemmaarena. Det gör att arenan får besökare och aktivitet även de dagar då vi inte har evenemang och bidrar därmed till att utveckla Friends Arena positivt. Vi ser mycket fram emot att slå upp portarna inför fotbollssäsongen och hälsa alla AIK-supportrar välkomna till oss”

Vi har känt en tro på det som vi gör från våra samarbetspartners. Vi har känt oss önskade av en marknad. Vi har känt en övertygelse i vår sportsliga verksamhet. Vi har känt ett välkomnande från vår arena. Vi har känt en kärlek från våra supportrar.

 

nikeblack

 

Kommersiell Chef Stefan Jonasson:

“Jag har varit en del av AIK Fotboll sedan 2013 och aldrig känt en sådan tilltro som jag gör nu. Vi har under många år byggt viktiga och stadiga relationer med supportrar och partners där förväntningar på  leverans alltid varit höga. Vi har idag ett mod och ett självförtroende som äntligen gör vår självbild mer rättvis än någonsin. Jag hoppas att det smittar av sig både på laget och all vår publik 2018.”

 

notar logo

Styrelseordförande Notar Henrik Rundgren:

“Det känns fantastiskt kul och inspirerande att lyfta upp samarbetet med AIK Fotboll ytterligare några nivåer. På Notar är vi stolta över att få ha vårt namn på AIK Fotbolls matchtröjor de kommande åren och vi ser fram emot att arbeta närmare med klubben och alla dess supportrar”

 

Nike swoosh

Vice President/General Manager Nike Football Western Europe Lorenzo Moretti:

“We are delighted to become the official kit supplier of AIK Fotboll. AIK is one of the most exciting clubs in Scandinavia, it possesses incredibly rich heritage, strong history of success and the most passionate fans. We look forward to working with AIK and supplying the players and fans with Nike innovations in the upcoming seasons”

 

Svea-Ekonomi-logo

VD Svea Ekonomi Lennart Ågren:

“Vi tycker att det är en bra marknadsföring att synas tillsammans med AIK Fotboll. Vi tycker att det engagemanget som AIK Fotboll har lyser igenom och det är en klubb som verkligen vill någonting”

 

2018 är året som vi känner att kraften ansamlat av allt ovanstående satt oss i ett läge där vi inte längre vill tala om potentialen i AIK. Vi ska utmana den och efterleva den. Den ultimata utmaningen är att ta sig an sina drömmar. Vår dröm är numera vår kravbild. Ska ni med…?

För årskort till herrlagets matcher 2018, välkommen in på denna sida.

http://www.aikfotboll.se/arskort

För årskort till damlagets matcher 2018, välkommen in på denna sida.

http://www.aikfotboll.se/nyheter/arskort-till-damlagets-matcher

Text: AIK Fotboll

Huvudpartners

Ligapartners dam

Affärspartners

Samhällspartner

Välgörenhetspartner

© AIK Fotboll 2024

Sök på AIK Fotboll