Teleoption skänker bort årskort till ungdomar och pensionärer

2020.02.24, kl 17:00
Hur gör man som nyförvärv ett avtryck direkt i sin nya omgivning? Carl Persson, grundare för AIK Fotbolls nya nätverkspartner Teleoption Norden AB, köpte 40 årskort som nu ska delas ut till ungdomar och pensionärer.
– Jag vill uppmana andra företagare att göra samma sak, säger Carl Persson.

Gör som Teleoption - köp årskort till säsongen 2020:

Teleoption Norden är en oberoende återförsäljare av företagstelefoni och IT-tjänster.

– Vi levererar allt era anställda behöver för att bedriva sitt dagliga arbete i form av mobiler, surfplattor, datorer, tillhörande abonnemang och tjänster. Allt med prisgaranti och marknadens bästa personliga service, berättar grundaren och VD:n Carl Persson.

Och nu är de alltså även en del av AIK Fotbolls affärsnätverk.

– Att kunna samarbeta med AIK är något vi tittat på ända sedan vi drog i gång 2012. Nu var tajmingen rätt eftersom vi vill göra det långsiktigt och successivt öka vårt engagemang i klubben, säger Carl Persson.

En naturlig koppling fanns sedan tidigare genom AIK Fotbolls huvudpartner Notar, som är en av Teleoptions största kunder.

– Efter ett kortare möte med Notars Henrik Rundgren blev vi övertygade om att Nätverket är en bra arena att träffa likasinnade för att i slutändan kunna förädla vår affär och genom det fortsätta öka vårt engagemang hos AIK ytterligare. I princip alla på kontoret är dedikerade AIK:are så för oss är det lika mycket en hjärtefråga som ett affärsmässigt beslut och det här är bara början av ett väldigt långt samarbete från vår sida.

– Att synas tillsammans med ett av Sveriges starkaste varumärken ligger helt i linje med vår ambition om att fortsätta öka vår varumärkeskännedom och marknadsandel. Jag har också personlig erfarenhet av det fantastiska arbete klubbar som AIK Fotboll gör för våra barn och ungdomar, så att stötta idrotten är en självklar del av vårt samhällsengagemang.

Och på tal om samhällsengagemang: Teleoptions första initiativ som medlemmar i AIK-gemenskapen var att säkra upp 40 st årskort – 20 st på Norra Ungdom och 20 st på familjeläktaren – som de nu ska dela ut till ungdomar och pensionärer som kanske inte själva har de ekonomiska förutsättningarna att köpa ett årskort säsongen 2020.

Till sist – hur ser ni på årets säsong för dam- respektive herrlaget?
– Vi ser fram emot AIK – BP på Friends Arena, det vore fantastiskt med ett nytt publikrekord och årets satsning att ta sig tillbaka till finrummet är mer intressant än på länge. Vore jäkligt häftigt med ett derby mot Djurgården på Friends 2021, säger Carl Persson.

– För herrarna känns säsongen 2020 spontant väldigt spännande med ett nytt spelsätt där balansen mellan resultat och attraktionskraft kommer vara nyckeln. Jag tror också det är superviktigt att man som allsvensk klubb inte glömmer bort var vi är i näringskedjan internationellt, det ser vi inte minst på Malmö FF som nu lägger om fokus från etablerade äldre spelare till en yngre linje.

Är du en företagare som vill veta mer om affärsnätverket? Fyll i formuläret på den här sidan så kommer AIK Fotbolls säljteam förbi och berättar mer.

Text: AIK Fotboll

Huvudpartners

Ligapartners dam

Affärspartners

Samhällspartner

Välgörenhetspartner

© AIK Fotboll 2024

Sök på AIK Fotboll